marți, 7 iulie 2015

Comunicarea la telefon - Reguli, Sugestii

Probabil ar fi greu să ne imaginăm astăzi organizarea și desfășurarea proceselor de business fără telefon. Cu telefonul în mână e simplu! L-ai luat de pe masă, ai apelat clientul și ai stabilit întâlnirea sau ai coordonat transferul. 

În realitate însă, lucrurile nu se prezintă așa de simplu. Totul se poate duce de rîpă înca de la primul pas, acel telefon de contact pe care îl dai, deoarece cu această ocazie poți să nu obții decât iritarea partenerului. Venim mai jos cu un set de reguli și sugestii care v-ar ușura procesul de comunicare la telefon și de asemenea reguli care vor sta la baza primului succes într-o relație de afacere.


1. Exprimă-te întotdeauna scurt, concis și clar.
2. Începe convorbirea prin a te prezenta. Ordinea: salutul, prenumele și numele, firma pe care o reprezinți.
3. Continuă cu scopul convorbirii, abia dupa aceea poți să inițiezi dialogul de politețe.
4. Adresează-i-te partenerului pe prenume. Dacă de nume se leaga și un titlu, utilizează-l și pe acesta.
5. Daca poți, apelează la referințe. Amintește de ultima întâlnire personală, de eventuale cunoștințe comune sau chiar de o emisiune TV la care l-ai vazut pe interlocutor.
6. În cazul convorbirilor telefonice, tonul folosit este mai important decât în cazul întâlnirilor directe. Vorbește cât se poate de normal. Nu uita: tonul influentează mult dispoziția partenerului.
7. Ferește-te de stilul supus: nu te explica, nu te scuza. Inițiază dialogul de pe poziția de partener egal.
8. Pune întrebări dirijate spre scopul urmărit. Nu uita: cel care întreabă conduce discuția. Notează-ți întrebările înainte, altfel, în toiul discuției, le poți uita usor.
9. Atenție, telefonul este un mijloc de stabilire a unor relații personale. Convorbirea nu este cu Fabrica de Detergenți Industriali, ci cu domnul Teodor Avram, șeful Departamentului de Vânzări.
10. Vorbește despre interlocutor, nu despre tine.
11. Nu te lăsa presat de timp. Propune o revenire peste o jumătate de oră, dar nu lua decizii pripite.
12. Conținutul unei convorbiri telefonice poate fi uitat repede. Notează-ți informațiile primite imediat ce ai pus receptorul în furcă.
13. Foarte important: prin telefon nu poți face propuneri detaliate și nu poti explica prea multe lucruri.
14. Daca ești chemat la telefon, vino pregătit cu ceva de scris. După ce interlocutorul se prezintă, notează-ți imediat numele lui și firma pe care o reprezintă.
15. Este bine să nu suni luni dimineață sau vineri după-amiază.
16. Dacă ai o carte de vizită cu numărul de acasă, poți suna pe acel număr numai dacă problema are o importanță deosebită pentru cel chemat.

Succese în stabilirea relațiilor de durată cu clienții la telefon!!!

Mai multe detalii despre Echipa Service Power le găsiți aici: http://servicepower.md/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu